June 15, 2021

Despre Industriile Creative – Computer Games

Următorul articol din seria Industriilor Creative este dedicat jocurilor video. Acestea au reprezentat dintotdeauna unele dintre cele mai mari plăceri și nevoi ale indivizilor, ulterior deveniți consumatori/utilizatori fideli. Pe măsură ce evoluția tehnologică și digitală seta un nou standard, din ce în ce mai ridicat, pe atât conceptul jocului în sine, narațiunea și modul în care acest univers se prezenta la nivel vizual, se restructurau considerabil, prin prisma mijloacelor tehnice – toate acestea reușind să redea o atmosferă tot mai complexă și mai imersivă.


Jocul video interacționează cu o interfață grafică pentru a genera răspuns vizual pe un ecran și, în general, are un sistem de recompensare a utilizatorului, în funcție de bifarea unor anumite obiective în joc, ținând utilizatorul mereu aproape.


În anul 2008, piața mondială de jocuri video a înregistrat o valoare de 41,9 miliarde de dolari, iar în 2011 a ajuns la 56 miliarde dolari. La 10 ani distanță, în contextul în care Microsoft şi Sony au lansat ultimele generaţii de console, Xbox Series X şi PS5, companiile îşi vor îndrepta tot mai mult atenţia asupra software-urilor şi abonamentelor – conform Newzoo, piața jocurilor video va genera venituri de 159,3 miliarde de dolari în 2020, în creştere cu 9,3% faţă de anul trecut.

Se speculează însă că întreaga industrie a jocurilor video poate depăşi pragul de 200 de miliarde de dolari până în 2023.


Așadar, evoluția este una fulminantă și la nivelul cifrelor exorbitante, însă, mai mult decât atât, există și o nevoie la nivel de concept. Conform publicației Scena9, în 2018, România avea peste 100 de studiouri dezvoltatoare de jocuri video şi peste 6.000 de profesionişti cu venituri de peste 180 de milioane de dolari. Cu o astfel de cerere foarte mare, a existat și încă există o responsabilizare și o educare în acest sens; nevoia de a contribui la educaţia viitoarelor generaţii de producători şi consumatori de jocuri video devine urgentă.

Însă, și acest palier creativ se dezvoltă din ce în ce mai mult, produsele finale ajungând într-o zonă artistică extrem de relevantă și actuală, tocmai din acest motiv, piața competițională este una foarte strânsă și constant în căutare de antreprenori.

TransylvanianMoviePreneurs este un proiect de educație antreprenorială în domeniul Industriilor Creative și Culturale.